/ Finance /

KDY SE MOBILNÍ OPERÁTOŘI ZAČNOU CHOVAT TAK JAKO JINDE V EVROPĚ ?

KDY SE MOBILNÍ OPERÁTOŘI ZAČNOU CHOVAT TAK JAKO JINDE V EVROPĚ ?

Finance

24. květen 2017

Každý majitel mobilního telefonu v Česku vynakládá na služby spojené s telefonováním horentní sumy za to, že si chce popovídat s rodinou, nebo že potřebuje telefon ke své práci. Neúměrná drahota za telefon nejhůře dopadá na seniory, pro které je telefon životně důležitý v případech zdravotních problémů a je důležitým pojítkem s příbuznými.
Podle sdružení spotřebitelů - Telefonující.cz jsou " Tarify českých operátorů neférově drahé a podle parity kupní síly páté nejvyšší v EU. Jsou tak jedním z hlavních rizikových faktorů chudoby. Těžko bychom hledali službu, která by byla proti proti zbytku Evropy tak předražená jako tuzemské hlasové a datové tarify "! 
I v sousedé v Polsku jsou na tom podstatně lépe a nic na tom nemění ani to že Polsko je asi 4 x větší než ČR. Je smutné, že se naši politici začali o předražené telefonování zajímat teprve teď, těsně před volbami. Zájem politiků o nás a naše telefonování jen těžko schovají za oblíbené - děláme to pro vás naši voliči. 
Při řešení snižování cen za telefonní služby nesmíme zapomenout na kvalitu služeb mobilních operátorů. Z osobní zkušenosti (žiji na menším městě) mohu dokumentovat každodenní problém s kvalitou signálu. Mnoho rozhovorů není dokončeno a musím se spojovat i několikrát, baterie přístroje je neustále vybitá a za tyto služby platím ony horentní sumy telefonní společnosti.
 
Mirek Hloušek